Gdzie kupić laptopa do biura? Niezbędnym narzędziem pracy wykorzystywanym w większości firm jest dzisiaj komputer. Najczęściej do tego użytku kupuje się laptopy do biura, choć w niektórych biurach nadal na masową skalę stosuje się komputery stacjonarne. W jednym, jak i drugim przypadku można dokonać zakupu w różnych formach, takich jak zakup na kredyt, leasing lub po prostu wynajęcie sprzętu od firmy, która się w tym specjalizuje. To, która z powyższych opcji będzie optymalna w konkretnym przypadku, jest zależne od wielu czynników, które warto przemyśleć, aby ewentualnie móc trochę zaoszczędzić, a także ująć sobie nieco trudu związanego z konserwacją sprzętu.
Zakup czy wynajem laptopów do biura?
Szukając sprzętu komputerowego do biura, ma się trzy opcje. Można go po prostu kupić za gotówkę lub na kredyt albo wziąć w leasing. Można również go wynająć w firmie, która zajmuje się dostarczaniem sprzętu komputerowego do firm. Każda z powyższych opcji ma swoje wady i zalety, które determinują to, na które rozwiązanie warto się zdecydować w konkretnym przypadku. Generalnie przyjęło się, że laptopy do biura i inny sprzęt komputerowy raczej się kupuje. Aktualnie wcale nie jest to już takie oczywiste, gdyż większość dużych, a nawet średnich firm ma taką strategię zarządzania firmą, że woli jak najwięcej czynności zlecić firmom zewnętrznym, które specjalizują się w konkretnej dziedzinie. Ma to swoje zalety zarówno w dużych korporacjach, jak i małych firmach, dla których taka opcja też jest dostępna. Nie chcąc kupować sprzętu, można wziąć go w leasing albo wynająć.
Leasing czy wynajem laptopa do biura?
Zarówno leasing, jak i wynajem mają bardzo istotną wadę, która sprawia, że jest to korzystniejsza opcja od zakupu za gotówkę. Jest to optymalizacja podatkowa. Kupując sprzęt, można odliczyć jedynie amortyzację sprzętu, podczas gdy biorąc go w leasing lub wynajmując, odlicza się całość raty należnej firmie zewnętrznej. Wychodzi to zdecydowanie korzystniej pod względem finansowym. Leasing jest polecane małym firmom, które nie mają problemu z poradzeniem sobie z serwisowaniem sprzętu. Większe firmy, a także właściciele mniejszych przedsiębiorstw, w których nie ma zatrudnionych osób biegłych w branży informatycznej, które mogłyby w ramach obowiązków serwisować sprzęt komputerowy, mogą zainteresować się wynajęciem laptopów do biura. Od strony formalnej jest to opcja bardzo zbliżona do leasingu, jednak firmy specjalizujące się w wynajmowaniu sprzętu komputerowego oferują szereg dodatkowych usług. Po pierwsze, można będzie liczyć na fachową pomoc specjalistów, którzy doradzą w zakresie wyboru odpowiedniego modelu laptopów do konkretnych potrzeb danego biura. Ponadto takie firmy w pakiecie przeważnie oferują kompleksowy serwis sprzętu. Oznacza to, że nabywając laptopy do biura w ten sposób, można od razu wykupić pakiet serwisowy, dzięki czemu nie trzeba się martwić o żadne bieżące usterki. Firma zewnętrzna zazwyczaj zadba o takie rzeczy jak:
- zainstalowanie niezbędnego oprogramowania,
- bieżące pozbywanie się usterek mechanicznych,
- konserwacja sprzętu w zakresie software,
- natychmiastowa wymiana komputera w przypadku awarii,
- specjalne akcje serwisowe, takie jak odzyskiwanie danych po awarii.
Jak widać, jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które zdecydowanie ułatwi codzienną pracę w firmie, w której pracownicy będą mogli skupić się jedynie na swoich obowiązkach, a ewentualnymi usterkami sprzętu zajmie się firma zewnętrzna.
Gdzie zaopatrzyć się w laptopy do biura?
Kupując laptopy i inny sprzęt komputerowy można udać się do supermarketów z elektroniką lub zaufać sklepom specjalistycznym. W przypadku supermarketów często można uzyskać niższą cenę, ale jest tam też mniejszy wybór. Ucierpią na tym przede wszystkim osoby, które mają zaawansowane wymagania i oczekują precyzyjnie skonfigurowanego sprzętu. Sklepy specjalistyczne zaś oferują większy wybór, a także lepszy serwis gwarancyjny, co dla firm jest dużą zaletą. Kupując laptopy do biura, warto pamiętać, że nie każda firma sprzedaje sprzęt z myślą o użytku komercyjnym. W praktyce oznacza to, że kupując niektóre modele komputerów i wykorzystując je komercyjnie, nie posiada się na nie gwarancji, gdyż producent przewidział je jedynie do użytku domowego. W dobrych sklepach pracownicy będą potrafili poinformować o takich szczegółach i omówić z klientem warunki gwarancji. Sklepy specjalistyczne są dla firm w tym kontekście o wiele lepsze, gdyż oferują profesjonalny serwis gwarancyjny, a często także serwis i konserwację sprzętu poza gwarancją, co może być niekiedy konieczne. W przypadku zdecydowania się na wynajem sprzętu każda firma tego typu podchodzi do klientów indywidualnie, więc mając okazję nawiązać współpracę z tego rodzaju specjalistami, warto to rozważyć. Kupując sprzęt i chcąc trochę zaoszczędzić, opłaca się również dobrze przejrzeć oferty sklepów w internecie, a także porównać ich ceny w ogólnodostępnych porównywarkach cen. Można dzięki temu zaoszczędzić nawet do kilkudziesięciu procent.